wtorek, 27 kwietnia 2010

Co to są Afirmacje?


Afirmacje są jednym z najważniejszych elementów kreatywnej wizualizacji. Afirmacja jest mocnym pozytywnym postanowieniem, ,,ze coś już jest takie jakie sobie wyobrażasz. Większość z nas jest świadoma tego, że prowadzimy dialogi sami ze sobą w naszych umysłach. Nasz umysł jest zajęty niekończącymi się komentarzami na temat życia, na temat świata, o naszych problemach, uczuciach i o innych ludziach. Słowa i pomysły, które biegają w naszych umysłach, są bardzo ważne. W większości wypadków nie jesteśmy świadomi tego strumienia myśli, i co jeszcze, mówimy sobie w myślach, że jest podstawą, dzięki której tworzymy nasze doświadczenie rzeczywistości.

Każdy kto już praktykował medytacje wie, jak trudno jest wyciszyć swój umysł. Mnie zajęło to kilka miesięcy zanim byłam w stanie doświadczyć zupełnego spokoju umysłu i nie były to medytacje po 10-15 minut. Moje medytacje były bardzo intensywne i trwały od 45 min do jednaj godziny, trzy razy dziennie. Nie da się zatrzymać biegu myśli, ale można je kontrolować, nie koncentrując sie na żadnej. Wymaga to mimo wszystko dużo cieżkiej pracy nad sobą i czasu, ale jeżeli wiemy co chcemy osiągnąć, to po jakimś czasie dopniemy celu.

Bardzo często ludziom napływają negatywne myśli do głowy, być może nie są tego nawet świadomi jaką moc posiada myśl. Myśl jest żywą energią którą nasz umysł wydala na zewnątrz, w eter, gdzie spotyka się i łączy z innymi myślokształtami o tej samej wibracji. To wszystko razem tworzy wielką siłę. Powiedzmy, że ktoś wysłał drugiej osobie negatywne życzenie, ta myśl, jako energia idzie w eter, łączy się z wieloma innymi i z tą wielkąsiłą, mocą dociera do tej drugiej osoby, ale tu mała ciekawostka, ta sama myśl połączona z innymi wraca do nas dziesieciokrotnie silniejsza, ponieważ wracając łączy sie z następnymi myślokształtami o tej samej wibracji. Jest to prawo przyczyny i skutku, inaczej co posiejesz to zbierzesz, czy karma jak ktoś woli itd... Jak widzisz warto myśleć pozytywnie :)

Ważne jest aby zmienić stare nawyki myślowe. Zamiast mówić: Nigdy tego nie zroię" powiedz do siebie "Ja to zrobie, zamiast "Ja tego nie potrafię" powiedz sobie w myślach "Ja to umiem". A teraz podam kilka bardzo przydatnych afirmacji:

"Każdego dnia i o każdej porze czuję się coraz lepiej i lepiej".
"Wszystko czego potrzebuję przychodzi do mnie łatwo i bez wysiłku".
"Moje życie rozkwita w całej swojej doskonałości".
"Ja jestem "Mistrzem" siebie samego".
"Mam wszystko co mi potrzeba by cieszyć sie tu i teraz".
"Ja akceptuje wszystkie moje uczucia które są częścią mnie".
"Akceptuje i kocham siebie takim jakim jestem".
"Jestem najpiękniejszym dzieckiem Wszechświata".
"Moje ciało jest zdrowe i piękne".
"Moj umysl jest czysty i piękny".
"Od tej pory daję i przyjmuję miłość bez lęku i obaw".
"Im więcej kocham siebie, tym więcej miłości mam dla innych".

Kilka bardzo ważnych rzeczy o których należy pamiętać, jeśli chodzi o afirmacje. Zawsze trzeba używać afirmacji w czasie teraźniejszym np. zamiast mówić "Ja będe" mów "Ja jestem", zamiast " "Ja będę miał" mów "Ja mam" itd. Zawsze mów afirmacje w najbardziej pozytywnej formie, w jakiej możesz. Zawsze wybieraj afirmacje, które są odpowiednie dla Ciebie. Zawsze pamiętaj, że kreujesz coś nowego, świeżego. Postaraj się najbardziej jak możesz stworzyć uczucie wiary, doświadczenie, że Twoje afirmacje mogą być prawdziwe. Nie ma tu miejsca na wątpiwości. Jeżeli afirmując się będziesz miał wątpliwości co do prawdziwości, to Twój wysiłek pójdzie na marne.

"Boska miłość pracuje we mnie tu i teraz aby to stworzyć".
"Ja jestem jednią z Najwyższą Duszą".
"Dziękuję Matce Ziemi za utrzymanie i pielęgnowanie mnie każdego dnia".
"Mam nieskończenie boską twórczą moc w sobie".
"Moje wyższe ja prowadzi mnie we wszystkim co robię".

Życzę wspaniałych doświadczeń.
Materiał po części zaczerpnięty z książki: "Creative Visualization" Autor Shakti Gawain,
Jest to jedna z pierwszych książek, która prowadziła mnie w początkach rozwoju duchowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz